MejDej-kooperativet har cirka 350 anställda. Vår tanke är att om assistenterna ska kunna leverera god assistans så måste MejDej-kooperativet som arbetsgivare ta väl hand om sina anställda. Det gör vi bland annat genom att finnas till för våra anställda.
Vi har också många utbildningar som är till för alla anställda. Som nyanställd assistent erbjuds du en introduktionsutbildning, därutöver har vi återkommande basutbildningar som Första Hjälpen/Hjärt- och lungräddning, Brandutbildning, Ergonomi m.fl. Varje år erbjuds dessutom alla anställda intressanta föreläsningar i olika ämnen för att ytterligare öka kompetensen i sitt viktiga yrke. Vi har också specifika utbildningar för de som jobbar med barn.
Vi har under många år satsat mycket på friskvård. Om våra anställda mår bra ökar detta förutsättningarna för en god assistans. Två gånger om året kan man ansöka om friskvårdbidrag.
Om Du är intresserad av att jobba hos oss, gå vidare till fliken ”Lediga tjänster” och skicka in Din intresseanmälan. Ladda också hem vår broschyr ”Arbeta hos MejDej-kooperativet”
Du som redan är anställd kan logga in och få tillgång till mer information som gäller dig, samt ladda hem blanketter mm.
Länkar: